De BMW R67/3 uit 1955 die hier na een intensief leven en in deplorabele staat arriveerde is gerestaureerd en terug bij zijn eigenaar. Uiteindelijk is het een complete en perfect rijdende motorfiets geworden. Bovendien zijn zadel en stuurhoogte aangepast aan de wensen van de eigenaar. Als je het niet zou weten zou je denken dat het zo hoort. Van de BMW R67/3 zijn er slechts 700 uitsluitend in zijspancombinatie gemaakt. Daardoor is hij best zeldzaam.
Lees hier het restauratieverslag
De foto’s
Op de foto hierboven staat de BMW R67/3 na restauratie in volle glorie. De foto’s hieronder laten zien hoe de motorfiets in afwachting van betere tijden onder een afdakje werd aangetroffen. Maar ook hoe hij er nu uitziet.
Restauratieproces
Het hele restauratieproces nog een keer bekijken? Klik dan hier om naar het restauratieverslag te gaan. Daar is te zien hoe de motorfiets in de werkplaats arriveerde en welke problemen er gedurende het proces boven water kwamen. En dat waren er best veel. Zo bleek onder meer de complete hoofdstandaard van het frame afgescheurd te zijn en moest een nieuwe framebuis ingelast worden.
Permanente tentoonstelling
De eigenaar stalt de motorfiets in de gang. Dat is het beste wat je als motorfiets als kan overkomen. Warm, droog en permanent bewonderd. Een betere zomer- en winterstalling is niet te bedenken. En zo voor het grijpen. Want als het goed weer is staat hij binnen twee minuten buiten. Geweldig!
BMW R67/3 & R67 duo-restauratie
Er zijn hier twee BMW R67’s tegelijkertijd gerestaureerd. De ene was een BMW R67 uit 1951 en de andere is de R67/3 uit 1955 die hier de hoofdrol speelt. Bekijk hier de restauratie van de R67 uit 1951.
Lees ook:
Restauratie BMW R67/3 – Bouwjaar 1955
Restauratie BMW R67 – Bouwjaar 1951
BMW R67/3 in dienst van de Duitse posterijen
Lees de privacyregels