BMW R67 na restauratie

BMW R67 na grondige restauratie

De BMW R67 uit 1951 die in stukken en brokken hier arriveerde is na een veelomvattende restauratie als een feniks uit de berg onderdelen verrezen. Uiteindelijk heeft deze restauratie drie jaar in beslag genomen. Natuurlijk is er niet doorlopend aan de motorfiets gewerkt. Vaak was het wachten op onderdelen of het werk van derden. Maar uiteindelijk is het een complete en perfect rijdende motorfiets geworden.

Lees hier het restauratieverslag


De foto’s

De eerste foto hierboven staat de BMW R67 na restauratie in volle glorie. De foto hieronder geeft een blik in de aanhanger met onderdelen waaruit de R67 is opgebouwd. De complete BMW R51/3 links in de aanhanger is direct verkocht om een deel van de restauratiekosten te dekken. Op de de derde foto de BMW R67 na restauratie weer in de aanhanger op weg naar de eigenaar. De overige foto’s geven een goed beeld hoe de BMW R67 na restauratie er uit is gaan zien.

Restauratieproces

Het hele restauratieproces nog een keer bekijken? Klik dan hier om naar het restauratieverslag te gaan. Daar is te zien hoe de motorfiets in onderdelen in de werkplaats arriveerde en welke problemen er gedurende het proces boven water kwamen. Het is ongeveer de lastigste klus die je kunt krijgen om uit dozen en kratten met onderdelen een motorfiets te maken die er uit moet zoen of hij zo de fabriek heeft verlaten. Maar het is gelukt! 


BMW R67 na restauratie

 

Foto’s zijn natuurlijk mooi, maar als je er even omheen kunt lopen zegt dat meer. Als je zo de BMW R67 na restauratie bekijkt zou je niet zeggen dat deze motorfiets in stukken en brokken is gearriveerd. Toch is het zo en we zijn er trots op dat dit het resultaat is geworden.


Eerste start

 

Zo’n eerste start na een restauratie is altijd spannend. De BMW R67 na restauratie starten is niet anders. Slaat hij aan en hebben we oliedruk? Zijn er geen gekke geluiden? Doet alles het? Enerverende momenten. Nu de laatste probleempjes oplossen, carburateurs afstellen, fine-tunen en dan terug naar de eigenaar!


Allemaal familie

BMW R67 en BMW R67/3

Als je zo de twee BMW R67’s naast elkaar ziet staan kun je de verschillen goed zien. De linker is een R67/3 die hier ook is gerestaureerd.Het verslag daarvan is hier te lezen. De rechter BMW is de R67 uit 1951 die hier in de spotlights staat en waarvan het restauratieverslag hier is te lezen. De R67/3 ziet er veel ‘dikker’ uit. Dat komt mede omdat er een grotere tank op de motor zit. Die is er later opgezet toen deze R67/3 van oorsprong als zijspancombinatie door de politie in Rotterdam werd ingezet. Ook het achterwiel is forser door de dikkere band en de chromen velg. Maar ook is het stuur verhoogd en staat het zadel 5 cm hoger. Deze aanpassingen zijn op verzoek van de eigenaar aangebracht. Hoewel het dus in de basis twee gelijke 600 cc BMW motorfietsen zijn, zorgen de optische wijzigingen toch voor een heel andere uitstraling.

Lees ook:

Een BMW R67 uit een erfenis gaat in restauratie

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees de privacyregels