Er zijn hier in de werkplaats vele BMW restauraties uitgevoerd. Niet allemaal hebben ze een vermelding op de website. Maar de meest interessante hebben we hier in een overzicht gezet.
BMW restauraties

BMW R75/6 van kansloos naar kampioen
Een BMW R75/6 kwam hier in heel slechte staat binnen. Er was flink wat waterschade in het motorblok. toch is het gelukt om er weer een plaatje van een motorfiets ...

BMW R75/6 voor en na foto’s
Hieronder een korte impressie van hoe de BMW R75/6 was en uiteindelijk na een langdurige restauratie is geworden. Bekijk hier hoe de restauratie is gegaan Meer BMW restauraties zien? Kijk ...

BMW R51/3 in foto’s
Bekijk het eindresultaat van de restauratie van de BMW R51/3 uit 1953 De restauratie bekijken kan hier. De restauratie bekijken kan hier ...

BMW R51/3 uit onderdelen
Een BMW R51/3 uit januari 1953. Een heel vroeg exemplaar uit de serie met de kenmerkende halve naven. Oorspronkelijk is hij geleverd aan een dealer in Duitsland om uiteindelijk in ...

BMW R90S frame restauratie
De BMW R90S frame restauratie zit er op. De lak is weer strak en er is geen roest meer. Het was de opdracht om deze grotendeels originele BMW R90S in ...

BMW R50/2 foto’s na restauratie
De totale restauratie van de BMW R50/2 is afgerond. Hij is weer terug bij de eigenaar. Hier hebben we alleen nog de foto's. En die geven een prachtig beeld van ...

BMW R75/6 restauratie
De BMW R75/6 restauratie is afgerond. Deze Monza blauwe motor gaat van vader op zoon en blijft in de huidige uitvoering en kleur. De in 1976 als optie voor dit ...

BMW R50/2 restauratie. Beter dan nieuw
De totale restauratie van de BMW R50/2 is afgerond. De tweede restauratie weliswaar, want de eigenaar had de motorfiets in het verleden zelf ook al eens gerestaureerd. Nu, bij deze ...

BMW R60/7: Love forever
De BMW R60/7 restauratie is afgerond. Deze motor is door de huidige eigenaar in 1977 nieuw bij BMW dealer Breeman in Rotterdam gekocht. Na vele kilometers zat er geen leven ...

BMW R60/7 na restauratie
De totale restauratie van de BMW R60/7 is afgerond. Deze motor is ooit door de eigenaar nieuw bij de dealer gekocht. Hij is tot op het laatste boutje uit elkaar ...

BMW R60/6 krijgt facelift
De BMW R60/6 heeft een dienstbaar leven bij een politiekorps in Nederland achter de rug. Na een respectabel aantal kilometers en tekenen van vermoeidheid was het tijd voor een facelift ...

BMW R90s restauratie eindresultaat
De restauratie van de BMW R90s is afgerond. Deze in Daytona Orange kleurstelling uitgevoerde BMW is van tot op het laatste boutje uit elkaar geweest en weer opgebouwd. Alle onderdelen ...

BMW R67/3 na restauratie
De BMW R67/3 uit 1955 die hier na een intensief leven en in deplorabele staat arriveerde is gerestaureerd en terug bij zijn eigenaar. Uiteindelijk is het een complete en perfect ...

BMW restauratie afgerond
De BMW R51/3 is terug naar huis. De restauratie is afgerond en inmiddels rijdt de eigenaar er op rond. Het werk heeft vele maanden in beslag genomen en daarbij is ...

BMW R67 na restauratie
De BMW R67 uit 1951 die in stukken en brokken hier arriveerde is na een veelomvattende restauratie als een feniks uit de berg onderdelen verrezen. Uiteindelijk heeft deze restauratie drie ...

BMW R90s is fabrieksnieuw
Een BMW R90s Daytona Orange is gerestaureerd. De opdracht was simpel: "Zo veel mogelijk fabrieksnieuw". Dat was goed te doen want de motorfiets waar we gestart zijn had 'matching numbers' ...

BMW R67 restauratie
Uit een erfenis kwamen drie BMW's. Eén complete BMW R51/3 maar die is direct verkocht. En van de overige twee BMW R67 's in onderdelen is een nieuwe motorfiets gemaakt ...

BMW R67/3 ex-politie zijspan gaat solo
De BMW R67/3 restauratie is afgerond. Van haast vergeten motorfiets onder een afdak tot naar nieuwstaat gerestaureerd topmodel van BMW in 1955. Na een woest leven waarin de motor niet ...

BMW R80/7 RT gaat in restauratie
De restauratie van de BMW R80/7 uit 1979 is afgerond. De motorfiets staat inmiddels weer bij de eigenaar die er regelmatig eens rustig op een stoel naast gaat zitten om ...

BMW R51/3 – Bouwjaar 1953 – Schuurvondst
BMW R51/3 is klaar Het is zo ver: De BMW R51/3 restauratie is afgerond. Na een restauratie die vele maanden in beslag nam, is het moment aangebroken dat de eigenaar ...

BMW R80/7 – 1979 – voor en na de restauratie
De restauratie van de BMW R80/7 is voltooid. De motorfiets die ooit begon als een R80/7 RT is gedurende het proces omgebouwd naar een 'gewone' R80/7. Hier en daar is ...
Bekijk ook: BMW Motorfiets restauratie Of: BMW biezen en striping
Meer informatie over vroege BMW-boxers of BMW-Mono modellen.
Maar ook in dit museum voor prachtige BMW restauraties
Nieuwsberichten over BMW’s
Ook in de nieuwsberichten op deze site wordt regelmatig gesproken over BMW restauraties. Hieronder een overzichte van de meest relevante berichten.

Motorprobleem BMW R90s opgelost
Een motorprobleem van een BMW R90s zorgt al jaren voor een ontevreden eigenaar. De motorfiets gaat als de bandweer maar wil maar niet stationair lopen. Uiteindelijk komt de BMW hier ...

Restauratie BMW R50/2 afgerond
De totale restauratie van de BMW R50/2 uit 1965 is afgerond. De tweede restauratie weliswaar, want de eigenaar had de motorfiets in het verleden zelf ook al eens gerestaureerd. Bij ...

BMW motorfiets restauratie
BMW motorfiets restauratie hoort hier tot de dagelijkse gang van zaken. Neem bijvoorbeeld de twee BMW's op de foto. Het zijn beide BMW's van het type R67. Deze 600cc boxermotoren ...

BMW R90s ultiem vlaggenschip
Een BMW R90s is hier in restauratie. De opdracht is om hem zo veel mogelijk fabrieksnieuw te maken. Gelukkig is dat geen onmogelijke opgave want de motorfiets in kwestie is ...

BMW R67 uit een erfenis
Een BMW R67 uit een erfenis gaat in restauratie. Nog een BMW R67 in de werkplaats. Weer een vracht onderdelen in een aanhanger maar gelukkig staat er in de hoek ...

BMW R67/3 in restauratie
Nieuw op de website het verslag van de BMW R67/3 restauratie. Deze motor verliet in 1955 de BMW fabriek vrijwel zeker als zijspancombinatie. De restauratie is 'Work in Progress' maar ...

De BMW R51/3 is terug naar huis
De BMW R51/3 is terug naar huis. De restauratie is afgerond en inmiddels rijdt de eigenaar er op rond. Het werk heeft vele maanden in beslag genomen en daarbij is ...

BMW R51/3 staat bijna op eigen benen
De BMW R51/3 staat bijna op eigen benen. De afgelopen tijd is er flink gewerkt aan de restauratie van de motorfiets. Inmiddels zijn we in de eindfase beland. Wat is ...

BMW R80/7 heeft serieuze motorschade
De BMW R80/7 heeft serieuze motorschade opgelopen. Aan het eind van het motorseizoen is de BMW op de snelweg met veel geratel tot stilstand gekomen. Geen beweging meer in te ...

BMW R51/3 velgen traditiegetrouw
BMW R51/3 velgen traditiegetrouw restaureren vraagt een diep zwarte lak met een zilvergrijze rand in het midden. Bijzonder, want zo zie je niet vaak dat een motorfabriek de wielen uitvoert ...

BMW R51/3 krukas als oliefilter
BMW R51/3 krukas als oliefilter klinkt nogal cryptisch. Maar het zegt wel precies wat het is. Oudere BMW modellen gebruiken een techniek die een oliefilter overbodig maakt. Slingerschijven op de ...

BMW R51/3 carterdelen klaar voor opbouw
De BMW R51/3 carterdelen zijn weer klaar voor montage. Maar de demontage van het motorblok had nogal wat voeten in de aarde. Speciaal gereedschap was nodig en dat werd alleen ...

De BMW R80/7 restauratie is succesvol afgerond
Het is zo ver; de BMW R80/7 is terug naar zijn eigenaar. De restauratie is afgerond en de motorfiets ziet er fantastisch goed uit en het motorblok draait boven verwachting ...

BMW R51/3 frame weer als nieuw
Het BMW R51/3 frame is weer als nieuw. Omdat er een laatste onderdeel voor de BMW R80/7 nog even terug moest naar het poedercoatbedrijf, is meteen het frame van de ...

De laatste loodjes van de BMW R80/7 restauratie
Misschien dat de laatste loodjes het zwaarst wegen, maar in dit geval beslist niet. Het afmonteren van de BMW R80/7 is een van de leukste onderdelen van de totale restauratie ...

Aan de slag met een BMW R51/3 bouwjaar 1953
Een nieuw project in de werkplaats van Classic Bike Garage. Dit keer een BMW R51/3 bouwjaar 1953. De eigenaar van deze motorfiets uit familiebezit wil de motorfiets weer terugbrengen in ...

De BMW R80/7 wordt weer opgebouwd
Tot op heden was het alleen maar demonteren en schoonmaken, maar nu wordt de BMW R80/7 weer opgebouwd. En dat is leuk werk want alles gaat er weer nieuw uitzien ...

Ter restauratie: BMW R24 van 1949
In menig kantoor of receptie van een bedrijf zou hij niet misstaan. Misschien was het de motorfiets van de grondlegger van het bedrijf en staat hij als eerbetoon prominent opgesteld ...

De BMW R80/7 is nu compleet gedemonteerd
Het is zo ver, de BMW R80/7 is compleet gedemonteerd. De onderdelen die buiten de deur behandeld moeten worden zijn weggebracht en het wachten is op een telefoontje van ondermeer ...

Demontage BMW R80/7 RT vordert
Tussen alle andere werkzaamheden door was er even een gaatje om met de demontage van de BMW R80/7 RT te beginnen. Die klus vordert inmiddels aardig. De tank, buddyseat en ...

Nieuw project – BMW R80/7 RT – bouwjaar 1979
Deze week is in de werkplaats een nieuw project gearriveerd. De BMW R80/7 RT zal de komende maanden ook een onderwerp zijn dat regelmatig terugkeert in de nieuws updates. Omdat ...

Jaaroverzicht 2022 in foto’s
Het jaar 2022 is een hele drukke periode geweest voor Classic Bike Garage. Er is heel wat af gesleuteld. Vanaf de start van het jaar is er bijna in één ...

Motorfietsbezit in de jaren 50
Hoe zag het motorfietsbezit in de jaren '50 er uit? Dat vroegen we ons hier al langer af en daarom vroegen we het CBS om inzage te krijgen in statistische ...

De beste wensen voor 2021
Het jaar 2020 zit er bijna op. Voor veel mensen is het heel anders gelopen dan gedacht. En als we naar de berichtgeving kijken ziet het er de komende tijd ...

Haring eten – traditie op woensdag
Haring eten is één van de tradities bij Classic Bike Garage. Bijna elke woensdagmiddag is het raak. Met de vaste club de dag afsluiten en een haring eten met een ...

Op twee wielen door de sneeuw
Onze Classic Bike Garage ambassadeur Evert ten Napel beleefde recent met zijn motorfiets een avontuur in de sneeuw. Hoewel hij gek is op wintersport, is dit niet helemaal wat hij ...

Motorrijden in de jaren 50
Zeg je motorrijden in de jaren 50 dan praat je in de meeste gevallen over noodzakelijk dagelijks vervoer van bijna driekwart eeuw geleden. Een auto was onbetaalbaar. Nu heeft bijna ...

R90s restauratie afgerond
De restauratie van de BMW R90s in Daytona Orange is afgerond. Inmiddels is de motorfiets weer terug bij zijn eigenaar. Al eerder was er een nieuwsbericht over deze restauratie maar ...

Brommer- en motormuseum Wigchers
Bezoek aan motor- en brommermuseum Wigchers. Lees hier het verslag dat Evert ten Napel maakte naar aanleiding van een motortochtje met een missie. "Wat doet een motorrijder in de donkere, ...

Evert ten Napel ontmoet oude reportagezijspan
Evert ten Napel Hoe gek kan het lopen? Je gaat naar de bakker en daar staat de zijspancombinatie waarop je jarenlang sportevenementen hebt becommentarieerd. Het gebeurde Evert ten Napel onlangs ...

AVG privacyregels verplicht
De AVG privacyregels (Algemene Verordening Gegevensbescherming) of GDPR (General Data Protection Regulation) is een nieuwe wet die 25 mei 2018 in werking treedt. Deze wet verplicht iedereen die privacygevoelige gegevens ...

Commentaar achterop de motor
Evert ten Napel deelt zijn herinneringen als gemotoriseerde verslaggever van onder meer de Elfstedentocht en legt uit waarom hij is gaan motorrijden. "Het moet denk ik tijdens de afdaling van ...

Motorherinneringen uit een recent verleden
Drie jonge mannen op drie heel verschillende motorfietsen. Van links naar rechts is het Dennis op een BMW R100RT, dan Raymond op een Kawasaki Z650, en de meest rechtse is ...

MGB als vreemde eend in de bijt
Een MGB? Een auto bij Classic Bike Garage? Ja, bij hoge uitzondering dit keer een klassieke auto uit 1964 waarvan 'even' de versnellingsbak gewisseld moest worden voor een moderne gesynchroniseerde ...

Nederland-Zwitserland (en weer terug)
Na mijn 2-takt periode achtte ik de tijd aangebroken om over te gaan naar een mooier en duurder geluid, dat van de 4-takt. Mijn grootste wens, een Triumph Thunderbird, Speed ...
Lees de privacyregels