Kijk op de Classic Bike Garage facebookpagina
Stuur een email
Kijk op de Classic Bike Garage YouTube pagina
Algemeen

De BMW R80/7 is nu compleet gedemonteerd

bmw-r80-in-losse-onderdelen-demontage-compleetHet is zo ver, de BMW R80/7 is compleet gedemonteerd. De onderdelen die buiten de deur behandeld moeten worden zijn weggebracht en het wachten is op een telefoontje van ondermeer de poedercoater dat de spullen weer opgehaald kunnen worden. Vanaf nu gaan we bergopwaarts!

De demontage van de BMW R80/7 is afgerond en nu is duidelijk wat de totale omvang van de werkzaamheden zijn. Hier en daar een kleine tegenvaller, maar ook lichtpuntjes van onderdelen die verrassend goed zijn voor een motorfiets van 1979. Kijk voor een volledig overzicht de restauratie van deze BMW R80/7 en de foto’s op de themapagina van deze motorfiets.

Transformatie
Tijdens de demontage is besloten dat deze motorfiets niet meer in zijn huidige uitvoering zal worden opgebouwd. De toerkuip die van deze BMW een RT-versie maakt, komt er niet meer op. In plaats daarvan zal de motorfiets worden opgebouwd als een ‘naked bike’ uitvoering en dus is het vanaf nu een BMW R80/7. Uiteindelijk zal hij er ongeveer zoals de motorfiets op deze link uit gaan zien. Maar totdat het zo ver is moet er nog wel wat werk gebeuren. Vandaar een to-do lijstje.

To-do lijstje
Wat er de komende tijd op het programma staat bij de restauratie van de motorfiets is het volgende:
– Poedercoaten van het frame en de losse onderdelen.
– Het laten glansverzinken van alle bouten, moeren en beugeltjes.
– Veel poets- en schoonmaakwerk van alle losse onderdelen.
– Vervanging van de krukaskeerring en oliepomppakkingen in verband met olielekkage.
– Schoonmaken en detaillering van het motorblok en versnellingsbak.
– Controle en onderhoud aan de voorvorkpoten.
– Montage van het frame, achtervork, voorvork en losse frame-onderdelen.
– Plaatsing motorblok en versnellingsbak in het frame.
– Aanbrengen elektrische installatie en de controle daarvan.
– Afmonteren van alle overige onderdelen.
– Afstelwerkzaamheden en proefrijden.
– Afleveren!

Het zal duidelijk zijn dat hier nog de nodige uren mee gemoeid zijn, maar dit is het leukste deel van het hele traject. Elke stap is weer een mooie mijlpaal en voegt iets nieuws toe. Hou de nieuwsbrief dus in de gaten!

Bekijk de foto’s van de losse onderdelen hieronder, of van het hele project.

Dit bericht is geplaatst in Algemeen, Foto's, Nieuws, Restauratie. Bookmark de permalink.

4 reacties op De BMW R80/7 is nu compleet gedemonteerd

  1. Dirk Dupont schreef:

    Onlangs wou jonge knaap mijn r100/7 kopen voor 500€. Ok niet in originele staat, nml bobber, maar ik zei: voor 500€ heb je nog geen blok.
    Prachtige machines, proficiat!

  2. arjan vergouw schreef:

    Voor 1 letter verschil wel een ontzettende hoop werk ! De af- en opbouw ziet er goed verzorgd uit overigens. Succes met het terugmonteren (en je foto’s die dat ondersteunen niet per ongeluk wissen).

  3. HansDoorn schreef:

    Klopt. Het was een BMW R80/7 RT en het wordt een BMW R80/7. Zonder kuip dus. Ook iets voor jou? 🙂

  4. dickblogt schreef:

    Het wás dus een RT 80/7 en het wordt een R 80/7 begrijp ik?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees de privacyregels

%d bloggers liken dit: