Kijk op de Classic Bike Garage facebookpagina
Stuur een email
Kijk op de Classic Bike Garage YouTube pagina
Restauraties

Elk project is uniek

Dromen van een restauratieproject

Uw restauratieproject binnenkort hier?

Speelt u met de gedachte om een restauratieproject te laten uitvoeren? Of om die fantastische motorfiets van vroeger nu eindelijk te willen bezitten?

Of bent u in het verleden met een restauratie begonnen en wilt u die nu wel eens afgerond zien? Ook dan is het de moeite waard om eens contact op te nemen. Vrijblijvend natuurlijk en misschien alleen maar om kennis te komen maken.

Vraag informatie!


BMW R67/3 restauratie

BMW R90s

Fabrieksnieuw moet de BMW R90s gaan worden die op dit moment is de werkplaats gerestaureerd wordt. 

Dat zijn mooie wensen van de eigenaar. En dat gaat ook lukken! De R90s in kwestie is en goede basis en is heel compleet.

Straks zal deze iconische BMW motorfiets veel bekijks hebben.

 

Bekijk het project


BMW R67 in restauratie

BMW R67 – 1951

Nog een BMW R67 in restauratie. Dit keer een heel vroeg model uit 1951. Deze BMW wordt uit twee origineel in Nederland verkochte motoren samengesteld waarbij de ‘matching numbers’ behouden blijven.

Dit avontuur begon op Texel met een berg onderdelen en een complete motor in een aanhanger.

Inmiddels zijn alle onderdelen uitgezocht en staat er bijna weer een complete motorfiets. 

Bekijk het project


BMW R67/3 restauratie

BMW R67/3

Op dit moment wordt er onder meer een BMW R67/3 gerestaureerd. Het is een ex-politie zijspancombinatie die na lang verblijf in een garage weer tot leven gewekt wordt. Daar komt wel wat bij kijken. Maar het gaat langzaam de goede kant op.

De eigenaar van deze motorfiets heeft zichzelf met de restauratie een cadeautje gedaan voor z’n verjaardag. Dat is een prima idee. Dat zouden meer mensen moeten doen!

Bekijk het project


Jawa 350

Jawa 350

De Jawa 350 in dit restauratieverslag heeft na een lang en dienstbaar leven geruime tijd in een opslag gestaan.

Maar nu is de tijd aangebroken om hem weer springlevend te maken.

Lees hier hoe dat in z’n werk is gegaan en bekijk de foto’s van voor en na. 

Bekijk het project


Nu is de Vespa 150 GL weer nieuw

Vespa 150 GL

Een Zweedse Vespa verhuist geruime tijd geleden naar Nederland. Er kan niet op gereden worden want er mankeert van alles aan. Maar eigenlijk is hij te leuk om ongebruikt te laten staan. Dan zit er maar één ding op: restaureren.

Het leuke van deze Vespa is dat er zoveel eer aan te behalen is. In de treurige staat waarin hij verkeerd wordt hij hier in de werkplaats meewarig aangekeken. Dat verandert tijdens de restauratie naar enthousiaste duimen omhoog en herinneringen van veel mensen die er ook een hebben gehad. 

Uiteindelijk is het een pareltje geworden dat op de weg zeker nagekeken zal worden!

Bekijk het project


Harley Davidson WLC

Harley Davidson WLC

Uitgeblust stond deze Harley Davidson WLC in een garagebox onder een flatgebouw te wachten op betere tijden. En dat begon de eigenaar steeds meer dwars te zitten. Er moest iets gebeuren.

Samen met nog enkele andere motorfietsen, waarover later meer, is de Harley Davidson WLC opgehaald om nieuw leven in te blazen.

Net als alle andere motoren heeft deze Harley een interessante historie met bijbehorend verhaal. Klik daarvoor op de knop hieronder en start het verhaal vanaf het begin.

Bekijk het project


Jawa 350 getransformeerd naar caferacer

Jawa wordt caferacer

“Ik heb een Jawa en dat moet iets bijzonders worden”. Dat was ongeveer de boodschap waarmee het gesprek over deze transformatie begon. Transformatie, want restauratie kun je het eigenlijk niet noemen. Als je begint met een basis motorfiets die verre van origineel wordt aangepast naar een compleet nieuw en uniek ontwerp, dan praat je over customizen.

Maar niets is ons te dol en al helemaal niet als een eigenaar bij elke stap die we maken enthousiaster wordt. Uiteindelijk wordt gekozen voor een caferacer uiterlijk.

De Jawa 350-634 Oilmaster zoals de volledige type aanduiding is, heeft al eens bij een vorige eigenaar een complete restauratie ondergaan. Dat is erg netjes en naar origineel voorbeeld uitgevoerd. Vandaar dat we hier te maken hebben met een solide basis voor dit project.

Bekijk het project


NSU Konsul I in concoursstaat

NSU Konsul I – 1952

Gevonden in een garage in Duitsland na daar vele jaren geleden rijdend te zijn weggezet, is deze NSU Konsul I uiteindelijk bij de huidige Belgische eigenaar terecht gekomen.

De NSU Konsul is in Nederland niet echt bekend. De reden daarvoor is dat dit inde jaren vijftig het topmodel van NSU was en dat de meeste mensen zich alleen een NSU MAX of Supermax konden permitteren. De Konsul is er in twee uitvoeringen: de I, 346cc eencilinder kop-klepper, en de II, een eveneens één cilinder kopklepper maar met een cilinderinhoud van 497cc.

Deze Konsul I is volgens het typeplaatje van bouwjaar 1953 en heeft een Steib S500 zijspan. De opdracht is om deze combinatie naar concoursstaat te restaureren en dat is beter dan dat hij ooit uit de fabriek kwam. Uiteindelijk wil de eigenaar er mee naar bijeenkomsten om zo mogelijk prijzen te winnen

Bekijk het project


BSA M20 in volle glorie

BSA WM20 wordt M20

Op dit moment de Nestor onder de opdrachten bij Classic Bike Garage. Deze bijna 75 jaar oude motorfiets verliet in 1940 de BSA fabriek als type WM20 om ingezet te worden in de Tweede Wereldoorlog. Uiteindelijk is hij in Zweden terecht gekomen om na z’n diensttijd als burgermotorfiets door het leven te gaan. Wanneer hij vanwege een vastloper is gedemonteerd is niet bekend.

De vader van de huidige eigenaar is ooit gestrat met de restauratie en heeft daarvoor al belangrijke stappen gezet. Toch is het niet verder gekomen dan keurig in dozen gerubriceerde (nieuwe) onderdelen en een roestig frame met alleen een achterwiel er in gemonteerd.

De huidige eigenaar wil de gepensioneerde leger BSA nu als burger BSA M20 door het leven laten gaan. Een uitdaging gezien de staat, maar dat gaat goed komen.

Bekijk het project


Honda CB750K7 uit de folder

Honda CB750K7

De CB750K7 in kwestie is in 2009 al door de eigenaar zelf gedemonteerd en er is gestart met het opknappen van verschillende onderdelen. Helaas is het door omstandigheden niet mogelijk dat de eigenaar hem zelf verder restaureert. Er is even overwogen om de hele handel op internet te zetten en als losse onderdelen te verkopen. Gelukkig heeft de familie daar een stokje voorgestoken, want wat blijkt? De motorfiets is ooit door de eigenaar zelf nieuw gekocht en hij heeft er zelf ruim meer dan 100.000 km mee gestuurd.

Zo’n motorfiets met die historie doe je nooit meer weg want die komt op de lijst van het familie erfgoed.

Bekijk het project

Lees HIER ook het MotoPlus artikel over de eigenaar en de Honda!


Triumph Bonneville T140 als afbouwproject

Custom Triumph T140

Uit een erfenis kwam een schuur vol spullen en een half afgebouwde Triumph Bonneville T140. Degene die de nalatenschap heeft ontvangen wil in de geest van de oorspronkelijke eigenaar de Triumph laten afbouwen. Geen complete restauratie of het terugbrengen in nieuwstaat, maar een voortzetting van een ingeslagen weg. Gelukkig is er al een stevige basis gelegd door de vorige eigenaar en geeft ook de ruime onderdelen voorraad een beeld welk uiteindelijke doel hij voor ogen had. We gaan er alles aan doen om dat plaatje compleet te maken.

Uiteindelijk zal deze custom Triumph met de huidige eigenaar, die af en te zijn Harley Davidson zal verruilen voor de T140 Bonneville, over de bochtige wegen en rivierdijken weer zijn prachtige geluid laten horen.

De komende maanden gaan we volop aan de slag met de custom Bonneville. Lees er het laatste nieuws over op het Nieuwsgedeelte van deze site.

Bekijk het project


Suzuki RV90 mini-crosser

Suzuki mini-crosser

Ook deze mini-motorfiets is er net als andere motoren die hier ter restauratie zijn (geweest) een met een verhaal. De eigenaar heeft de motor al van heel vroeger en wil hem weer in de oude staat hersteld hebben. Precies zoals hij in der tijd in de familie kwam. En daar gaan we voor zorgen.

De Suzuki RV90 is volgens de importeur nooit officieel in Nederland geleverd en hij kan er dan ook niets over zeggen. Om ons heen in België en Duitsland is deze mini-bike wel geleverd en gezien de Duitse typeplaatjes op dit exemplaar zal hij ooit via Duitsland geïmporteerd zijn.

Eind jaren zeventig waren deze mini-bikes populair. Naast Suzuki had ook Honda een model , de Honda Dax, die hier wel geïmporteerd werd en vaak in de pits op circuits gebruikt werd. In die periode werd ook de film On Any Sunday gemaakt waarin mini-bikes een rol spelen. .

Bekijk het project


Triumph TRW500 als bijzondere legermotorfiets

Oorlogsfiets in vrede

Jarenlang in een garage gestaan na een onafgemaakte restauratiepoging. Deze Triumph TRW500 uit 1964 is één van de laatste zijklepper Triumphs die door het leger in het Verenigd Koninkrijk en zijn bondgenoten is gebruikt. Hier in Nederland slechts heel weinig ingezet want hier was de Triumph T3A veel meer gebruikt. Eigenlijk is deze TRW500 daardoor dus erg interessant.

De gebruikssporen blijven op verzoek van de eigenaar ook na restauratie zichtbaar. Oppoetsen en technisch in orde maken dus. Een tijdcapsule weer tot leven wekken.

De komende maanden zal via het NieuwsBlog de vorderingen van het werk gemeld worden. Neem een abonnement op de nieuwsbrief en u blijft op de hoogte!

Bekijk het project


BMW R51/3 uit 1953 gaat in volledige restauratie

Familiebezit

Er is een nieuw restauratieobject gearriveerd bij Classic Bike Garage. Dit keer is het een BMW R51/3 uit het bouwjaar 1953. De motorfiets is jarenlang in het bezit geweest van de schoonvader van de huidige eigenaar. Na een lange rustperiode waarbij de motorfiets in een bandenopslag werd gestald, is hij recent weer naar buiten gerold. De eigenaar heeft besloten om hem te laten restaureren in exact dezelfde staat zoals zijn schoonvader er destijds mee rondreed. De gedachte is om dit erfstuk voor volgende generaties te behouden. Maar in de tussentijd gaat er wel op gereden worden. Voorlopig zal dat zonder zijspan zijn, maar wellicht wordt die er in de toekomst weer aan gemonteerd.

Bekijk het project


De BMW R80/7 RT is nu nog een populaire toermachine

Goed bewaard

Zo maar op Marktplaats gevonden. Een keurige BMW R80/7 RT uit 1979. Hij heeft een rustige carrière achter de rug, want pas het afgelopen jaar heeft hij na een periode van 15 jaar slaap weer gereden. Toch wilde de vorige eigenaar er van af omdat er nog andere projecten staan te wachten.

De huidige eigenaar wil hem weer in tip-top conditie hebben en dat betekent een cosmetische restauratie, want zoals het er nu uitziet is de BMW technisch op een paar kleine dingen na in heel goede staat.

Het werk kan beginnen!

De komende maanden zal via het NieuwsBlog de vorderingen van het werk gemeld worden. Neem een abonnement op de nieuwsbrief en u blijft op de hoogte!

Bekijk het project


Restauratie Honda CB750K2 bekijken

Honda CB750K2 1972

Deze Honda CB750 in de K2 uitvoering is ooit uitgeroepen tot de motor van de eeuw. Het eerste model deed de motorwereld vooral in Engeland op z’n grondvesten schudden omdat er vele vooruitstrevende concepten samengebracht werden. Een elektrische starter was standaard net als een schijfrem die toen nog niet eens op alle auto’s gebruikelijk was. Deze motorfiets markeert het tijdstip van de opmars van de Japanse motorindustrie en de teloorgang van de Britse. Ook in de VS was dit model razend populair. Uiteindelijk zijn er zo’n half miljoen in verschillende uitvoeringen van geproduceerd.

Dit langlopende restauratieproject moet resulteren in een niet van nieuw te onderscheiden exemplaar.

Bekijk het project


Restauratie Honda CB650Z bekijken

Honda CB650Z 1982

De Honda CB650Z is veel minder bekend dan zijn broertje de CB650 Custom. De CB650Z is eigenlijk een ondergewaardeerde klassieker die in de schaduw van de CB750 staat. Hij is wat meer bescheiden in z’n afmetingen en daardoor prima hanteerbaar. Het exemplaar op de foto kwam in een zeer deplorabele staat aan. Uitgebreide inspectie liet zien dat er veel werk aan de winkel was en dat veel onderdelen vervangen moesten worden. De eigenaar heeft er voor gekozen om een cosmetische restauratie uit te laten voeren, te meer ook omdat de motor technisch in een verrassend goede staat bleek te zijn. Inmiddels is het project afgerond en staat de Honda CB650Z er in een stijlvol aangepaste uitvoering bij. Honda had het zelf zo kunnen bedenken.

Bekijk het project


Honda CB750A restaureren of niet?

Honda CB750A 1978

De meeste mensen kennen deze motorfiets niet en als er dan verteld wordt dat het om een automaat gaat is meteen de interesse gewekt. Van origine was dit type bedoeld voor de Amerikaanse en Canadese markt en is hij nooit in Nederland geleverd. Een enkel exemplaar is geïmporteerd en de motorfiets op de foto komt uit Canada. Daardoor geen mijlenteller maar een goed bruikbare kilometerteller. Deze machine is 100% origineel en kwam in een heel aantrekkelijke staat onder een poetsbeurt vandaan. Zelfs de bekende gele inspectieverf zit nog op de bouten en moeren. Daarom is er twijfel over de vraag: “Restaureren of niet?”

Voorlopig blijft hij zoals hij is: een goed geconser-veerde tijdcapsule.

Bekijk het project


Lees de privacyregels