Kijk op de Classic Bike Garage facebookpagina
Stuur een email
Kijk op de Classic Bike Garage YouTube pagina

Reviews van klanten en bezoekers

Plaats zelf een review

 


Reviews van klanten en bezoekers


 

Piekfijn

Rated 5 out of 5
27 mei 2021

Vanaf het eerste contact per mail goede indruk omtrent de totaalaanpak van deelrestauratie R90S.
Bewuste motorfiets had in 2006 reeds een grondige restauratie ondergaan bij een ervaren BMW dealer maar had ondanks de weinige km’s sindsdien toch nood aan een grondige aanpak van het frame.
Duidelijke omschrijving van wat er wel en niet moest/mocht gebeuren: opdracht was optimaal conserveren zonder er een nieuwe van te maken. De motorfiets was immers nog steeds in zijn eerste lak met kleine gebruiksporen, origineel zadel enz. enz.
Maandelijks duidelijk overzicht en facturatie van uitgevoerde werken. Bij evt. kleine akkefietjes onderweg eerst overleg, prijs en dan pas beslissen tot al dan niet uitvoeren.
Wanneer op het eind bleek dat de verouderde voorband vervangen was door een type dat niet past bij het karakter va de motor werd dit binnen de 24u opgelost zodat ik de motorfiets alsnog exact op de afgesproken dag en uur kon ophalen. Conclusie: absolute aanrader, oog voor detail, respect voor de wensen en budget van de klant, kortom, in één woord: vakmanschap!

Peter D.

Deelrestauratie BMW R61 - 1938

Rated 5 out of 5
17 mei 2021

Mijn vader kocht in 1954 een BMW R61 van zijn broer, die hem een jaar eerder had gekocht. Het apparaat was volgens de regelen van de tijd opgeleukt met R67 spatborden en een snelle Schorsch Meier buddyseat. Mijn vader heeft hem een keer in de jaren 50 laten spuiten, ik heb er in 1984 een zweefzadel opgezet. Verder hebben we er niet veel aan gedaan, behalve technisch. Hij stond al een paar jaar in de garage stof te vergaren, terwijl ik. nadacht aan wie ik hem kon toevertrouwen voor allerhande klusjes die er aan te doen waren. En dan zonder de “patina” aan te tasten. Ik kwam uiteindelijk bij Hans terecht, die het onmiddelijk begreep. Werk dat hij eraan heeft uitgevoerd is fantastisch. Ik noem bijvoorbeeld de remmen. Die liepen vast. En voordat ze vastliepen, deed de voorrem eigenlijk niks en de achterrem hapte enorm, om vervolgens ook bij niks te doen. Hans heeft dit allemaal weer prachtig gangbaar gemaakt, ik citeer hem waarschijnlijk maar matig als ik beschrijf dat hij de voeringen niet precies cirkelvormig heeft gemaakt, maar juist zo heeft afgeslepen, dat je nu gelijkmatig aangrijpen. Ze worden namelijk maar aan 1 kant tegen de remtrommel geduwd. Afijn, het resultaat is dat hij nu remt als nooit te voren en ik weer gezellig kan tuffen over polderweggetjes. Heel veel dank hiervoor! Hartelijke groet Toon

Toon

Informatie over Awo motoren in Nederland begin jaren vijftig

Rated 5 out of 5
10 januari 2021

Ik heb een aantal jaren geleden een Awo motor van 1951 met origineel Nederlands kenteken (NL-31-xx, kentekenbewijs afgegeven op 31.10.1951) gekocht. Dus was ik al meerdere jaren op zoek naar informatie over de dealerschap en de import van de Oost-Duitse Awo (Simson) motoren in Nederland. Tot nu toe kon niemand helpen, zelfs een aanvraag op conam.nl bleef zonder succes.
Gelukkig heb ik afgelopen week deze website gevonden en een aanvraag over de dealerschap getoond. Het resultaat was ver boven verwachting, ik kon het helemaal niet geloven. Binnen een halve dag kreeg ik een heel gedetailleerd antwoord met informatie over een dealer en de importeur, en zelfs scans van originele advertenties.
Beter kan het niet, dat is echt passie.
Heel erg bedankt en groeten uit Keulen: Daniel

Daniel Schulz

Prima bedrijf

Rated 5 out of 5
16 december 2020

Prima bedrijf, Hans (eigenaar) weet exact waar hij over praat. Levert meer dan perfect werk af, en is een specialist in zijn vak.

Leo Noordzij

Een opknapbeurt werd een complete restauratie

Rated 5 out of 5
6 december 2020

Nou, hier is ie dan, zei Hans op een mooie zonnige dag toen de BMW R60/7 bij mij in Wijk bij Duurstede werd afgeleverd. Van te voren hadden we al een afspraak gemaakt over hoe en wat. Ik had wat vrienden en familie uitgenodigd om de BMW feestelijk ‘binnen te halen’. En dat is gelukt. De bus met (gesloten) aanhanger kwam langzaam achterom rijden en werd geparkeerd. Deuren open en ……….. wauw, wat een beauty !
Ik had de restauratie natuurlijk via de fotoreportage van A tot Z gevolgd, maar om de BMW ineens in levende lijven te zien was echt een beleving. Geweldig, wat een vakmanschap is hier geleverd. En dan te bedenken in welke staat de BMW in Ermelo naar binnen werd gereden. Het was geen wrak, maar hij zag er wel zeer bedroevend uit. Veel roest en geoxideerd aluminium. Ik dacht bij de start van het project: ‘wat moet dit nou worden ?’ Ik had natuurlijk wel de fotoreportages van andere restauratieprojecten gezien, maar op de een of andere manier geloof je niet dat het met jouw motorfiets dan ook wel zal gaan lukken. Onzinnige gedachte natuurlijk, want staat zo’n oude bak eenmaal bij Hans binnen dan is het al snel gedaan met het ‘er niet uit zien’. Binnen ‘no time’ wordt de BMW gestript en wordt vervolgens in allerlei onderdelen onder handen genomen en naar veel specialisten afgevoerd die er weer wat moois van maken. Eerst krijg je natuurlijk de aftandse onderdelen te zien. Daarna het gerestaureerde gedeelte. Prachtig om die contrasten dan te zien. Indrukwekkend ook. Op een gegeven moment kreeg ik een foto van een hele grote bak met boutjes, schroefjes en moertjes. Ik dacht: nee hè, dat komt natuurlijk nooit meer goed. Hoe houd je dit uit elkaar en waar past dan nog wat ?? Houd je nog boutjes over achteraf …
Ik heb het steeds over een restauratie en niet over een revisie. Heel bewust, want de motorfiets is echt tot de laatste bout uit elkaar geweest. Met veel energie en ‘houd er de moed maar in’ werd de BMW stukje bij beetje weer een echte motorfiets.
Mijn echtgenote heeft ooit (1977) de BMW gekocht. Ze was die ouwe lekkende Engelse motorfietsen (BSA 250 cc eenpitter en een Triumf 350 cc tweepitter) behoorlijk zat. De stoep zag er niet uit en om een hele vakantie met vier blikken motorolie achterop te zitten, nou dat zag ze niet meer zo zitten. We praten over de jaren ‘70. Dus zo gezegd zo gedaan. Op naar Breeman in Rotterdam en een BMW R60/7 besteld. De ‘7 serie’ was net uit en had prachtige nieuwe modellen in deze serie. De R60/7 was voor ons toen betaalbaar. Volop gereden.Fijne vakanties op de BMW doorgebracht. Frankrijk, Duitsland, Noorwegen. Allemaal zonder lekkage ! Veel woon-werkverkeer natuurlijk, want een auto had je niet. Uiteindelijk ga je minder rijden, staat ie vaker stil en tot slot doet ie het niet meer en gaat staan te verpieteren. Wat nu ? Weg doen maar en een tweede handsje kopen ? Om de donder niet, zeg, hoor ik mijn echtgenote verontwaardigd roepen. Zoveel historie gaan we niet weg doen. Verzin maar een oplossing. Het ging echt aan haar hart. Ik kwam er niet mee weg.
Nou, nog niet zo makkelijk allemaal. Hoe doe je dat dan, zoiets opknappen. Zelf had ik wat pogingen ondernomen, maar dat liep op helemaal niets uit. Nog een jaar verder (we spreken van eind 2018) kwam ik via mijn familie op het idee om toch maar eens een professional in te schakelen. Maar ja, om tot zo’n project te komen moet je nogal wat research doen. Want waar vind je in vredesnaam een bedrijf die een complete BMW revisie kan uitvoeren ? Iedereen kan dat wel als je zo op het ‘world wide web’ surft. Maar ja, zeggen is een, het echt kunnen is twee. Via via en veel speurwerk kwamen we toen in Ermelo uit. Classic Bike Garage heeft gelukkig mooie fotorapportages en hele goede recensies. Ik snap nu dus ook waarom.
Contact leggen, bellen. ‘Wat wil je eigenlijk ?’ Want een vraag. Een revisie natuurlijk. ‘Stuur dan eerst maar wat foto’s op’. Het nieuws wat ik kreeg was positief. Was best iets van te maken. Erger meegemaakt en zo. (dat soort gesprekken had ik). Maar ……. reviseren, forget it. ‘Het wordt een complete restauratie !’ Sjonge, dacht ik. ‘Als je tenminste weer een echte BMW terug wilt hebben waar je ook nog eens fijn op wilt rijden’, kreeg ik te horen. Nou, de beslissing was snel genomen en na lang wachten (er stonden nogal wat antieke motorfietsen op de bok die eerst af moesten) werd ik gebeld dat er ruimte voor de BMW R60/7 was gereserveerd. Het project kon beginnen. Na ruim tien maanden en soms wat tegenslag kwam de BMW als nieuw naar buiten gereden. Wat een kunstwerk. Fantastisch en wat een vakmanschap is er door Hans geleverd. Geweldige prestatie. De communicatie tijdens het project verliep ook subliem. Alle stappen werden in goed overleg genomen. Transparantie over en weer. Dat geeft een vertrouwd gevoel, want je begint ergens aan, maar waar eindigt het uiteindelijk ? Best spannend allemaal. Maar het werd en is een feest. Ik rijd weer vrolijk door en rond Wijk bij Duurstede. Mooi knorrend tjoekt de BMW voort. Ik stapte er voor het eerst op en het voelde alsof ik nooit anders had gedaan. Alles vind je automatisch terug. Alle handelingen vloeiend. Top !
Wat ons betreft en geweldig project met een fantastisch resultaat. 100% de moeite waard. Blij dat we deze stappen hebben genomen. Ik zou zeggen: wie volgt ?!
De gehele restauratie van de BMW R60/7 kun je op de site van Classic Bike Garage terugvinden. Bedankt Hans voor dit mooie stukje vakwerk. Je bent een mooi mens en een uitstekend vakman. Je hebt ons beiden weer erg gelukkig gemaakt.
Kees en Anneke

Kees van der Blom

Top service

Rated 5 out of 5
20 december 2019

Top service, duidelijk verstand van zaken!
– Review overgenomen van Google –

Mercurius Tools

Blij met de BMW R67/3

Rated 5 out of 5
21 januari 2019

Na een totale restauratie bij Classic Bike Garage staat deze BMW R67-3 uit 1955 als nieuw te glimmen. Al 45 jaar heeft mijn vriend John Roodvoets (zonder FB) de motor in zijn bezit en pas nu met alle gerestaureerde details kun je zien wat een beauty dit is. @Hans Doorn dank voor de goede zorgen en gefeliciteerd met dit prachtige resultaat.
Namens John Roodvoets
– Review overgenomen van Facebook –

Marianne Mulder

BMW R67 restauratie

Rated 5 out of 5
7 december 2018

Hans heeft in de periode van december 2015 tot en begin december 2018 met hart en ziel gewerkt aan het restaureren van mijn BMW R67. Aangeleverd in 10+ kratten en een trailer vol met onderdelen staat er nu een werkelijk schitterende motorfiets in absolute concoursstaat. Het geduld, het vakmanschap en de liefde voor de restauratie hebben het hele proces ook voor mij tot een feest gemaakt. De prettige omgang en de heldere manier van contact zijn de kers op de taart, in één woord: geweldig!
– Review overgenomen van Google –

Jerry Smit

Aanrader

Rated 5 out of 5
12 februari 2018

– Review overgenomen van Facebook –

Thomas Beijer

Aanrader

Rated 5 out of 5
30 september 2017

– Review overgenomen van Facebook –

Appie van Riesen

Aanrader

Rated 5 out of 5
23 maart 2017

– Review overgenomen van Facebook –

Aldert Bruinsma